Yahoo perkenal aplikasi baru

Isnin, 13 Julai 2009
Yahoo! mengumumkan produk terkini Yahoo! Mobile iaitu titik permulaan kepada Internet mudah alih pada Eb mudah alih dan aplikasi Apple iPhone di negara ini.

Yahoo! Mobile terbaru ini membolehkan pengguna menjelajah, kekal berhubung menerusi peralatan mudah alih masing-masing.

Yahoo! Mobile for the Web boleh didapati pada lebih 400 peralatan mudah alih dengan pelayar mudah alih HTML-enabled http://my.new.m.yahoo.com.

Sementara itu aplikasi Yahoo! Mobile iPhone boleh didapati dalam Apple iPhone App Store.

Kedua-dua aplikasi ini boleh didapati di 17 buah negara di Eropah, Amerika Syarikat (AS) dan Asia termasuk Australia, India, Indonesia, Malaysia, Filipina, Singapura dan Taiwan dengan beberapa negara lagi dijangka akan melancarkannya dalam masa terdekat.

"Pengguna Malaysia mahukan perkhidmatan Internet mudah alih yang menawarkan khidmat yang lebih peribadi," kata Pengarah Urusan Yahoo! Mobile Asia Pasifik, Matthias Kunze.

Bagi meningkatkan potensi pasaran dan mengekalkan kedudukan, Yahoo! membina Yahoo! Mobile satu permulaan dinamik yang membolehkan pengguna menikmati dunia sekeliling mereka, kekal berhubungan dengan pelbagai perkhidmatan dan membezakan pengalaman Internet daripada yang lain.

Rekaan yang mewah dan interaksi yang meningkatkan keupayaan peralatan mudah alih hari ini, Yahoo! Mobile menawarkan persekitaran terbuka di mana pengguna boleh membawa bersama-sama kandungan dan perkhidmatan yang digemari daripada Internet.

Pengguna boleh:

- Penemuan: melalui keputusan daripada kemenangan pencarian mudah alih Yahoo!, kandungan pilihan editor dan maklumat tempatan

- Kekal berhubung: menerusi akses kepada akaun rangkaian sosial dan emel daripada pembekal laman sesawang popular, buku alamat dan kalendar.

- Kekal bermaklumat: dengan membawa kandungan kegemaran laman sesawang, pasukan sukan, sumber berita, RSS feeds, cuaca, stok, horoskop dalam satu lokasi.

Membolehkan perkembangan pengiklanan mudah alih Yahoo! Mobile for Web akan memaparkan iklan daripada jenama terkemuka, membenarkan pelanggan berinteraksi dengan iklan media melalui fungsi seperti seperti menghantar kepada rakan, mengesan pembekal, klik untuk menghubungi pengiklan terus atau keupayaan mendapatkan maklumat lanjut mengenai tawaran pengiklan.

0 Kata Kau:

UTM Bloggers


Photobucket
Sah Milik : http://mrundercover90.blogspot.com/. Dikuasakan oleh Blogger.