'Gol bodoh' hukum Algeria

Selasa, 15 Jun 2010
 






POLOKWANE (Afrika Selatan): Kecuaian penjaga gol Algeria, Faouzi Chaouchi, menghadiahkan Slovenia kemenangan 1-0 pada perlawanan pembukaan kedua-dua pasukan itu dalam Kumpulan C, semalam.

Faouzi tersilap percaturan ketika cuba menangkap rembatan ke kanan gawang daripada kapten Slovenia, Robert Koren pada minit ke-79 – kesilapan hampir sama dilakukan penjaga gol England, Robert Green ketika bertemu Amerika Syarikat, kelmarin.

Algeria bermain dengan hanya 10 orang apabila pemain gantian, Abdelkader Ghezzal dibuang padang kerana menampan bola dengan tangan pada minit ke-73. Abdelkader sebelum itu sudah menerima kad kuning pertama selepas 15 minit permainan.

Kemenangan terbabit adalah yang pertama buat Slovenia dalam kempen Piala Dunia selepas mengalami tiga kekalahan pada penampilan sulung di Korea Selatan-Jepun.

Slovenia kini mengungguli Kumpulan C dengan tiga mata – mengatasi Amerika Syarikat dan England yang sekadar seri 1-1 di Rustenberg pada perlawanan pembukaan kumpulan berkenaan.

Pada perlawanan semalam, Algeria yang jelas mempunyai kelebihan, gagal memanfaatkan peluang, dan kedua-dua pasukan tampak bergelut dengan bola baru Piala Dunia yang mudah melantun dan sukar dikawal

0 Kata Kau:

UTM Bloggers


Photobucket
Sah Milik : http://mrundercover90.blogspot.com/. Dikuasakan oleh Blogger.